Kasakatxan

Kasakatxan es un término que puede evocarnos algún remoto lugar de Asia central. Sin embargo, su ubicación es bien distinta: Casa Cachan fue un colmado sito en la parte nueva de Gasteiz, a unos pocos cientos de metros de la vieja ciudad amurallada. Pero para los vecinos, y especialmente para los más pequeños de ellos, era un lugar distante fuera de la comodidad y seguridad que proporcionaban sus murallas. Accesible solo por una cuesta a la que llamaban “El Resbaladero” debió parecerles un lugar lejano y al que costaba llegar. Hoy en día, la palabra kasakatxan -en el particular slang gasteiztarra- tiene esas connotaciones que nos llevan a lugares aparentemente extraños y distantes. Kasakatxan es nuestro particular fín del mundo.

PD: La distancia entre Casa Cachan y el casco viejo se mide en menos de 9’’ (segundos sexagesimales o arcosegundos)… una distancia birriosa.

Suscríbete al podcast de Kasakatxan

Kasakatxan 2.29: Surf y volcanes en Nicaragua / Eneko Redondo, seis meses en bici por las grandes carreteras de altura de Asia Central y la isla del Sol Naciente

Las investigaciones señalan que la palabra Nicaragua proviene de un vocablo indígena, si bien no parece estar claro su significado…Tierra rodeada de agua, Los dueños del agua, Lugar en medio del agua y otros parecidos son los significados que le dan al nombre de...

Kasakatxan 2.24: En danza por Groenlandia , Islandia y Feroe / Reductos libertarios en el corazón de Francia

Kasakatxan os lleva al norte acompañadas por Aritz,  bailarín ,  de la mano de un espectáculo de danza contemporánea. Invitado por  una compañía danesa,  pudo visitar lugares remotos de Groenlandia, conocer Islandia y explorar las diminutas Islas Faroe. Tras nuestro...

Rosa María Calaf: “En todo el mundo la mujer está todavia discriminada, oprimida o reprimida. Debemos contarlo y luchar contra ello”

El primer Martes de Marzo , víspera del 8 Marzo, tuvimos el  privilegio de contar en nuestros micrófonos con la presencia de Rosa María Calaf . Periodista y aventurera indómita, su abuelo fué quien  le inculcó lo que ella llama su "trotamundez congénita "  .Viajar...

Para contactar con el programa, rellena el formulario o envía un mail a kasakatxan@halabedi.eus

15 + 6 =

Kultura

Hala Bedin

Poeta madarikatuak | Historiaren hariari tiraka [2×01]

 

 

 

 

 

Quint Buchholz idazle eta marrazkigileak egindako irudiak.

Ongi etorri berriz ere Poeta madarikatuak irratsaiora, Hala Bediko literatura irratsaiora, hain zuzen ere! Prest zuen literaturari buruzko jakintzak handitzeko? Beno, hori da gure helburua, lortzen dugun edo ez zuek esango diguzue! Egia esan barkamena eskatu behar dizuet, izan ere, oso atzeratuta ibili naiz eta lehenengo programaren emisioa asko atzeratu dut, badakizue, gaur eguneko bizitza erritmoak pasioak alde batera uztea dakar, zoritxarrez.

Gaurkoan, denboraldi berriari hasiera emateko literatura historikoaz mintzatuko gara! Badakit, gaur mardul eta aspergarria dirudi, baina lasai, primerako musikaz girotuko dugu programa eta elkarrizketa interesgarriren bat sartuko dugu, zuek ez aspertzeko! Hala ere, gaur egungo literatura historikoa zein baino zein interesgarria dela uste dugu, izan ere, istorioak abenturaz beteta kontatzen dira eta historiak izan dezakeen kutsu akademikoa alde batera utzi da.

Eta nola jorratuko dugu gai hau? Ba, oraintxe, sarrera honetan, literatura historikotzat hartu izan diren liburu klasiko batzuen inguruan jardungo dugu, baita literatura historikoak dituen ezaugarriez ere. Ostean, atzerriko literatura sekzioan, Jeanette Wintersonen “La pasión” liburuaz hitz egingo dugu, agian, Zebrabidea magazinari hilero egiten diodan literatura kolaborazioan horren inguruan entzun zenuten, ba, oraingoan berriz ere datorkigu liburu hau.

Euskal literatura sekzioan, apurketa bat egon dadin, Iban Zalduari elkarrizketa egingo diogu, izan ere, pasa den hilabetean “Sekula kontatu behar ez nizkizun gauzak” ipuin- bilduma berria argitaratu zuen eta horren inguruko zertzeladak ematera etorri zaigu. Azkenik, literatura feminista atalean Jane Austenen obraren inguruan arituko gara, ematen du Jane Austen ez dela feminismo hitzarekin lot daitekeen autorea, ezta? Beno ba, bere hainbat liburu jorratuko ditugu, ez bakarrik “Orgullo y prejuicio” delakoa, baizik eta ezezagunagoak diren obrak ere bai.

Abesti/pelikulen zerrenda:

  • Lisístrata – Gata Cattana (Anclas, 2015).
  • Jam Packed – Jazz Sessions.
  • Asher – Free the Wheel (And it goes on, 2018).
  • Pride and prejudice – Joe Wright (2006).

Liburuen zerrenda:

  • Archipiélago Gulag – Aleksandr Solzhenitsyn (1973).
  • To kill a mockingbird (Matar a un ruiseñor) – Harper Lee (1960).
  • La pasión – Jeanette Winterson (1987).
  • Sekula kontatu behar ez nizkizun gauzak – Iban Zaldua (2018).
  • Pride and prejudice (Orgullo y prejuicio) (1813) , Northanger Abbey (La abadía de Northanger) (1817) – Jane Austen.
  • La brecha – Toti Martinez de Lezea (2010).

                       

Saioan landuko diren liburuetako batzuk.

 

 

ERRAIETATIK vol. 46 | ¡Ni una más!

Aste honetan, Beñat Fontaneda zinegile gasteiztarra izan dugu ERRAIETATIK irratsaioaren lehen zatian. Pasa den asteburuan, hiru egunez luzatu den rodajean burubelarri ibili da Beñat, emakumeen kontrako indarkeriaren inguruko thrillerra izango den laburmetraia filmatzen: ‘Ni una más’ da film labur honen izenburua, pelikularen muina argi utziz.

Gainera, film labur hau ‘La Sirena’ luzemetraiaren aurrerapen bat baino ez da, Fontanedaren hitzetan, hiru edo lau urte barru errealitate bat izango den proiektua.

Azken lan hau bere karrerako inflexio-puntu bat bada ere, Beñat Fontaneda aspaldiko ezaguna da gure hiriko ikusentzunezkoen munduan. Besteak beste, ‘El Círculo de la Violencia’ (2007), ‘Lucía’ (2009), ‘Corten’ (2009) edo ‘¡Qué Corto!’ (2010) film laburrak egin ditu. Dokumentalen sorkuntzan ere aritua da Beñat, tartean, ‘Garden 1999-2001’ -bere taldea izandakoaren inguruan-, ‘Euskal Herriko Nonbait’ (2013) edota ‘Gora Gasteiz’ (2016).

Hortaz, lan honen inguruan, bere ibilbideaz, etorkizunaz eta euskal zinemagintzaren panoramari buruz hitz egin dugu berarekin.

Hona hemen, ‘Ni Una Más’ film laburraren grabaketa prozesuaren irudi batzuk (argazkiak: Jaizki Fontaneda):

Irratsaioaren azken zatian, feminismoa ardatz, Pikara Magazineko Andrea Momoitio eta ‘O No Será / Edo ez da izango’-ko -feminismoen inguruko Hala Bediko irratsaioa- Amaia Villanuevaren arteko solasaldia ekarri dugu gurera, pasa den astean, Pikara Magazineren 6. urtekariaren aurkezpenaren harira, Hala Bideoko lagunek argitaratutakoa: ‘Halabeditarrak | Pikara Magazine y O No Será, tejiendo redes feministas en el espacio comunicativo’. Bertan, hedabideak, komunikazioa, feminismoa, aliantzak, elkarlana eta bestelako gaian izan zituzten mintzagai.

KAKATZARRA04/18-19 ; Más difícil todavía

Damas y caballeros, niños y niñas, pasen y vean, porque en este programa hacemos un salto mortal, y nos metemos en el apasionante mundo del circo.

Por un lado, entrevistamos a Pablo, miembro de la compañía La pequeña victoria cen, con motivo de la presentación en la sala La Monstrenka de su último espectáculo “Gigante”. En él combinan técnicas de malabares, clown, acrobacias, personajes, danza, música y humor, vamos que le dan a todos los palos del circo moderno.

También entrevistamos a Unai, este gran malabarista que con su compañía Imaginaciones Nai, recorre Euskal Herria. Nos contará los avatares de su profesión, y nos pondrá al tanto de la salud del este tipo de circo en la ciudad.Actúa este domingo en Garaion, ese espacio de creación en la naturaleza al lado de Ozaeta que tanto nos gusta.

 

ERRAIETATIK vol. 45 | Gerezi garaia da

Aste honetan, ERRAIETATIK irratsaioan, bizitza basatiei gorazarre egin diegu: alde batetik, Mikel Santos ‘Belatz’ ilustratzaile iruindarrarekin solastu gara, Lucio Urtubiaren bizitza ardatz hartuta kaleratu berri duen ‘Gerezi Garaia’ (‘El Tesoro de Lucio’) eleberri grafikoaren harira. Bestalde, ‘Noviembre’ izan dugu hizpide, artea eta antzerkia probokaziorako eta eraldaketarako tresna gisa ulertzen duen filma.

Mikel Santos ‘Belatz’ (Iruñea, 1974) marrazkilaria, gidoilaria eta ilustratzailea da. Kukuxumusuren parte izan zen eta, gaur egun, Mikel Urmenetaren sortze-taldeko kide da. Beste lan askoren artean, Tim Burtonen ‘Pesadilla antes de Navidad’ filmaren gidoiaren adaptazio ilustratua egin du, eta azken lana bere orain arteko obrarik onena dela aipatu dute askok. Izan ere, anarkista nafarrarekin izandako elkarrizketa amaigabeen emaitza da ‘Gerezi Garaia’: Lucioren bizitza markatu duten pasarteak, ekintzak, lekuak, pertsonaiak eta gertakariak zehatz-mehatz birsortu ditu Belatzek, dagoeneko Lucio Urtubiaren biografo ofizial bihurtuta.

Elkarrizketa interesgarri honen ostean, ‘Noviembre’ (Achero Mañas, 2003) filmaren inguruko monografikoa izan dugu gurean. Bere bulkada idealistei jarraituz, Alfredok erabaki bat hartzen du pelikula honetan: “Arte askeago bat, bihotzarekin egindakoa, jendea bizirik sentiarazteko egina” sortzea.

Antzerkia eszenatokitik haratago doan arte gisa ulertuta, kalera doa, publikoarekin aurrez aurre elkarri eragiteko, probokazioa arma bezala erabiliz. Bere ekintzek ez dakite zer den zentsura, eta horrek istiluak eragingo ditu poliziarekin.

KAKATZARRA 03/18-19; CUENTOS 2.0

Entrevistamos a la cuentera Arantza Cordero, la cuidadora de cuentos, que nos engatusó con sus historias, y nos contó más de un secreto de esta ancestral profesión; creatividad e imaginación son dos de sus vocablos favoritos, con los que intenta encandilar a niñas y mayores.

También acudieron Olivia Lobo y Gema, que están de estreno con su compañía Vantare Teatro. En esta ocasión presentan “Truman 2.0”, obra en la que debaten sobre las nuevas tecnologías y sobre cómo éstas nos atrapan en sus garras. ¿Quién es más responsable, el tirano que oprime al pueblo o el pueblo que lo produjo? Ellas nos invitan a desobedecer.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies